Komunalni infoZa nautičku luku Carovo 7,3 milijuna kn, više od 200 novih vezova

Sporazumom je utvrđeno kako će ove godine Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture za ovaj projekt izdvojiti tri milijuna kuna, Primorsko-goranska županija dodatnih 560.000 kuna, a Grad Kraljevica 250.000 kuna.
18. ožujka 2019.

Radovi počinju ove jeseni, a investicija će financijski biti zaokružena sljedeće godine kada će, prema obećanju ministra Butkovića, biti izdvojen dodatni novac

Nova nautička luka u luci Carovo u Kraljevici investicija je vrijedna ukupno 7,3 milijuna kuna, a njezina izgradnja započet će ove jeseni s ciljem da prije početka turističke sezone 2019. godine bude otvoreno više od 200 novih vezova. Sporazum o sufinanciranju izgradnje komunalnih vezova u Kraljevici jučer su potpisali ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković i ravnateljica Županijske lučke uprave Bakar-Kraljevica-Kostrena Dijana Mihaljević te je Sporazumom utvrđeno kako će Ministarstvo ove godine za projekt izdvojiti 3 milijuna kuna, Primorsko-goranska županija dodatnih 560.000 kuna, a Grad Kraljevica 250.000 kuna. Slijedom navedenog jučer su i Ugovor o sufinanciranju izgradnje potpisali zamjenica primorsko-goranskog župana Marina Medarić i ravnateljica Dijana Mihaljević.

Kako je naglasio ministar Butković, navedena sredstva predviđena su samo u ovoj godini, a dodatna će biti izdvojena iduće godine kako bi investicija bila financijski zaokružena.

Iako je resor ovog Ministarstva jako velik, osobno me najviše raduju upravo investicije na pomorskom dobru, u nove obale i luke, jer mislim da su ulaganja u lučku infrastrukturu jako važna za lokalno građanstvo, sve ljude koji žive uz more i od mora. Kada sam došao na dužnost ministra prije više od dvije godine, imali smo na raspolaganju 25 milijuna kuna, prošle godine 55 milijuna kuna, a ove izdvajamo 65 milijuna kuna u suradnji s jadranskim županijama i županijskim lučkim upravama. Na taj način uvodimo red u luke i postupno rješavamo problem divljih vezova na Jadranu.

Posebno mi je drago što prvi ugovor potpisujemo ovdje u Kraljevici, gdje nije bilo dovoljno investicija u razvoj. Krećemo uskoro i s dodjelom bespovratnih europskih sredstava u iznosu od 80 milijuna eura, a slične projekte ulaganja u lučku infrastrukturu uskoro ćemo potpisati u Crikvenici i Cresu, gdje je svaki projekt vrijedan oko 30 milijuna kuna. Nakon toga nastavljamo u Baški i na Unijama – kazao je Butković i dodao kako zahvaljuje Primorsko-goranskoj županiji na kvalitetnoj pripremi projekata što je osnovni preduvjet za sufinanciranje.

O detaljima projekta luke Carovo govorila je Dijana Mihaljević istaknuvši kako će se izgraditi pet armiranobetonskih pasarela, koje će zamijeniti improvizirane muliće.

Sada je taj prostor u katastrofalnom stanju, a nakon investicije dobit ćemo 110 vezova s vanjske i još toliko sa unutarnje strane, te će se na taj način smanjiti liste čekanja građana na komunalni vez. Projekt je spreman i sada idemo u raspisivanje javnog natječaja za izbor izvođača radova – kazala je Mihaljević. Svih pet pasarela ukupne je dužine 282 metra i imaju površinu od 1.102 četvorna metra. Također će sve pasarele biti prilagođene potrebama osoba sa invaliditetom.

Zamjenica primorsko-goranskog župana Marina Medarić ocijenila je kako se dobrom pokazala odluka o organiziranju sustava upravljanja na pomorskom dobru kroz djelovanje županijskih lučkih uprava, koje najbolje poznaju lokalne potrebe.

Od početka osnivanja županijskih lučkih uprava krenuli smo od pet milijuna kuna prihoda, a sada imamo 50 milijuna kuna prihoda te ostvarujemo dodatna sredstva za daljne ulaganje u luke i lučice. Ovaj je projekt jako važan za građane Kraljevice, jer je često važnije imati pravo na komunalni vez od parkirnog mjesta – kazala je Medarić.